27 Kasım 2010 Cumartesi

FREDDIE'Yİ ANDIN MI?



Tarih 26 Kasım 2010-Akşam Yemeği Saatleri

Müzik bilgisine ve beğenisine büyük saygı duyduğum arkadaşım R. İle Alan Parson Project ve blog için hazırladığım yazı hakkında konuşuyoruz. Derken R:

-Evvelki gün anma töreni yaptın mı?
-?
-Freddie için…Biz ofiste yaptık.
-Unutmadım ama anma töreni yapmadım. Bari şimdi eve dönünce yapayım. Ölüm haberini alışımda hala aklımda arkadaşım özellikle gelip haber vermişti. Dün gibi aklımda…

Tarih 24 Kasım 1991- Akşamüstü Saatleri

Kapı vurulur ve içeri girilir.İçeride masa başındaki kız ders çalışmaktadır.Gelen Seda'dır. “Billur Duydun mu? Bir şey söyleyeceğim…Freddie Mercury öldü. Bak üzülme sakın, zaten AIDS’ti ve…”der.

“Zaten ne? Haketti mi demek istiyorsun?...Ayrıca neyse ne …. O Freddie Mercury…..Artık müzik dinleyemeyeceğim”

Ama mümkün mü? Bu saçma tepkiyi verirken kafasının içinde “Keep Yourself Alive” adlı şarkı otomatiğe bağlanmış şekilde çalmaya başlar…



Keep yourself alive
Keep yourself alive
It’ll take you all your time and a money
Honey you’ll survive


-Billur?? Off tamam...Rahat bırakın beni...I want to break freeeeee......

Ben acaba Seda’yı duyuyor muydum ? Hayır çünkü kafamın içinde baslar olanca gücüyle vuruyor vuruyordu:

Another one bites the dust
And another one gone, and another one gone
Another one bites the dust
Hey, I'm gonna get you too
Another one bites the dust

How do you think I'm going to get along,
Without you, when you're gone
You took me for everything that I had,
And kicked me out on my own

Are you happy, are you satisfied
How long can you stand the heat
Out of the doorway the bullets rip
To the sound of the beat


Kafamda ürettiğim binlerce tanışma senaryosu, Freddie Mercury’nin kendisini görünce ve onunla arkadaş olduktan sonra sadece benim için söyleyeceğinden emin olduğum[Seda’ya bu anı defalarca anlatmış ve şarkıyı binlerce kez dinletmiştim -19 Yaşındayken böyle olunabiliyor]şarkı dönüp dolaşıyor:



Ooo. you make me live
whatever this world can give to me
It's you, you're all I see
Ooo, you make me live now honey
Ooo, you make me live
You're the best friend
that I ever had
I've been with you such a long time
You're my sunshine
And I want you to know
That my feelings are true
I really love you
You're my best friend
Ooo, you make me live
I've been wandering round
But I still come back to you
In rain or shine
You've stood by me girl
I'm happy, happy at home
You're my best friend.
You're the first one
When things turn out bad
You know I'll never be lonely
You're my only one
And I love
The things that you do
You're my best friend

Ama artık hiçbir hayalim gerçek olmayacak…Gösteri devam etmeli ama nasıl?

Daha Sonra…

Bir süre gösteri falan devam etmedi benim için.. Freddie Mercury öldükten sonra bir daha müzik dinlemezlik yapmadım tabii ama bir süre Queen dinlemedim. Bir daha asla hiç kimse için duyduğum hayranlık abartılı bir biçim almadı ve hatta kimseye hayran da olmamaya çalıştım; en azından yaşayanlara, öyle manasız senaryolar yazıp, kafamda diyaloglarına kadar hazır olan tanışma hayallerine kapılmadım.

Belki insan hayal ettiği müddetçe yaşıyordu ama hayalini kurdukları veya hayallerinin merkezi olanlar göçüp gidiverince…yaşam anlamını biraz yitiriyor ya da anlamı eksiliyor muydu ne? Dünyada benim için onun kadar iyi ve güzel bir sese sahip biri olmadı işin aslını sorarsanız.



Piyanistliği, şarkıcılığı, besteleri ve renkli, çılgın yaşamı ile en renkli kişiliklerden biriydi bana kalırsa. Pembe taytı ve maço bir bıyığı kim daha iyi taşıyabilir ve bağdaştırabilirdi ki ondan başka? Ya da kim konserinde siyah file çorap ve jartiyer giyip “I want to break free” diye şarkı söyleyebilirdi? Ya da bu şarkının tüm grup üyelerinin kadın kılığında çıktığı ve Amerika’da yasaklanmış klibini kim çekebilirdi?

70 yaşına kadar yaşamak ona uygun değildi ve bu kadar yaşamak istemediğini söylüyordu ve 70 yaşını görmedi. 24 Kasım 1991 ‘de saat 06.48’de hayata gözlerini yumdu. Zaten Kim Sonsuza Kadar Yaşamak İster ki? demişti daha önce….

Belki de ben o gün Kasım ayını sevmemeye başlamışımdır. Bir mezarı olsaydı gidip çok sevdiği sarı güller koymak isterdim ama böyle bir yer yok. Külleri nerede pek az kişi biliyor. Belki savurmuşlardır Londra Güney Kengsington’dan ve bir ara saçlarıma karışmıştır külleri …Kimbilir?

Freddie Mercury efsane olmak istemişti, hayatının amacı buydu ve sanırım o bir efsaneden öte biri oldu…Elton John’un dediği gibi Janis Joplin, John Lennon , Elvis Presley’den sonra Tanrı’nın Kare As’ının son üyesi. Eh eğer öyleyse gerçekten Tanrı zevk sahibiymiş…

Kendisi sonsuza kadar yaşamayı bir zamanlar istememiş olabilir ama veda ederken gene de hayata tutunmak için bir neden olduğunu söyler, Innuendo'da….Ne olursa olsun denemeye devam edeceğiz der… ONSUZ MU? Vasiyeti ise bu eğer… Neden Olmasın?


Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails