21 Haziran 2010 Pazartesi

SUMMERTIME

Yaz mevsimini çok severim; güneş beni mutlu eder, deniz çarşaf gibidir ve derinliklerine daldığımda kendimi gerçekten özgür hissederim. Giyinmesi kolaydır, sokakta yaşayanların en azından ısınma derdi ile uğraşmak zorunda kalmadıkları için bir an olsa da sevinirim.

Yaz mevsimi gelince parlarım, gün ışıması ile kendiliğimden uyanırım, her şeye ve herkese daha olumlu bakarım. Yumuşarım. Dolunay bir başka olur yaz gecelerinde… Ve ben yaz gelince çocuklaşırım… Ve ben yaz gelince şefkatli kollarda öğle üzeri uykunun kucağına doğru yollanırken kulağıma ninni söylendiğinin hayalini kurarım:


Louis Armstrong & Ella Fitzgerald - Summertime
Yükleyen kamatrikero. - Diğer müzik videolarına göz atın.

Summertime and the livin' is easy
Fish are jumpin' and the cotton is high
Yo' daddy's rich and yo' mama's good lookin'
So hush little baby, don't you cry

One of these mornin's you gonna rise up singin'
You gonna spread your little wings and you'll take to the sky
But 'till that mornin' there ain't nothin' gonna harm you
With yo’ mama and daddy standin' by

Now it's summertime and the livin' is easy
Them fish are jumpin' and the cotton's 'bout waist high
Yo' daddy's rich and, ya know yo' mama's good lookin'
Now hush little baby, don't you cry

Summertime
Ah, said it's summertime

Ben Summertime’ı ilk defa Louis Armstrong’un muhteşem girişi Ella Fitzgerald’dan dinlemiştim ve ilk defa dinlediğimde de üst üste on kereden fazla dinlediğimi hatırlıyorum. Dinlediğimde yazlıktaydım ve sıcak bir yaz günüydü. Her ne zaman yaz mevsimi geldiğinde güneş beni ısıtsa ve gevşetse aklıma her zaman ilk mısrası gelir ve bu şarkı bu yüzden de benim listemdedir.



Summertime George Gershwin tarafından Porgy and the Bess adlı opera için 1935 yılında bestelenmiştir ve sözlerini de Dubose Heyward yazmıştır. Summertime ilk defa New York’ta Alvin Theatre ‘da Abbie Mitchell tarafından Clara adlı sahnenin açılışından Clara’nın bebeğine ninni olarak söylenmiştir. Bu opera unutulmaz bir parça olan I loves you Porgy adlı parçayı da barındırmaktadır.



Diğer başka güzel eserleri bünyesinde barındırsa da Porgy and the Bess 124 gösterinin ardından pek de fazla kar getirmez ancak Amerika'da en çok tekrarlanarak sahneye konulan opera olur.. Summertime 1936 yılında Billie Holiday tarafından kaydedilir ve 12 numaraya kadar yükselir.

Summertime Rhapsody in Blue (1945, Anne Brown) ,



Janis (1974, Janis Joplin) ,The War (1994) ,Chocolat (2000, Sidney Bechet),



I’ll Be There (2003, Charlotte Church) ve Stuck on You (2003, Greg Kinnear) gibi çeşitli filmlerde de kulaklarımızın pasını alıp, şeneltir.



Aslında keşke yaz kış yaşamak gerçekten kolay olsa ve bebekler hiç ağlamasa…


Janis Joplin - Summertime
Yükleyen hushhush112. - Video klipler, sanatçı röportajları, konserler ve çok daha fazlası.

Sevgiler
Billur

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails