29 Ocak 2011 Cumartesi

ISAAC ASIMOV

Çocukluğunuzla ilgili hatırladığınız ilk anınızı düşünmenizi istiyorum. Herhangi birini aramıyorum, en başta olanı bulmak istiyorum. Dedikleri gibi dört yaşından önce yaşadıklarımızı anımsayamayacağımız doğru mu?

Ya çok ürperten bir başlangıç yaptıysanız hayata? Unutmak mümkün olur mu? Hafıza, yaşadığınıza aldırmadan bunu silebilir mi? Asimov silebilmiş midir?


Resim: Rowena Morrill

Isaac Asimov’un öz yaşam öyküsünün ilk bölümünü her duyduğumda gözlerimi dehşetle açarım. Bunun nasıl olabileceğini hayal etmeyi denerim. Size de anlatmalıyım.

1923 yılında anne ve baba Asimov, ellerinde bir bavulla Rusya’nın Petrovichi kasabasından ayrılıklarında Isaac Asimov sadece üç yaşındadır. New York’a yolculuk tam yirmi dört gün sürer. Çocuk, tüm bu yolculuğu bavulun içinde geçirir.

Asimov’un yirmi bir yaşında iken yayımlanan Nightfall adlı kısa bilim-kurgu öyküsü; birden fazla güneşi olduğu için gecesi olmayan bir gezegeni anlatır. Bin yılda bir görünen, bilinmezlik dolu karanlık insanlığı çılgına çevirir.

Ben oradaki karanlığın kurgusunu merak ederim.

İşte böyle zor bir başlangıcı vardır Asimov’un yaşamının. Sonu ise trajiktir, insanı isyana sürükler. Üstelik nasıl öldüğü on yıl boyunca hayranlarından gizlenir. Asimov, 1983 yılında bypass ameliyatı olur. Ameliyatta esnasında ona verilen kanda HIV virüsü vardır. Tedavi edilemediğinden 1992 yılında AIDS’den ölür.

Asimov günlerdir aklımda. Ben de şubat tatili istiyorum. İki hafta boyunca evden hiç çıkmamak –Asimov da gerekmedikçe dışarı adımını atmazmış - ve Vakıf Dizisini tekrar okumayı diliyorum.

Bu sefer şu sırayla:

1. Vakıf Kurulurken (Vakıf Kurulurken Vakıf Üçlemesi’nden sonra yazılmış bir roman olmasına rağmen Asimov önce bu kitabın okunmasını tavsiye eder.)

2. Vakıf

3. Vakıf ve İmparatorluk

4. İkinci Vakıf

5. Vakıf’ın Sınırı

6. Vakıf İleri

7. Vakıf Ve Dünya



Neden büyüklerin dünyasında toplu bir şubat tatili yok?

Gülda

3 yorum:

Peyman dedi ki...

Sevgili Gülda,
Bilinçaltı, keşfedilemeyen dehlizleri olan bir mahzen gibi.
Kim bilir küçük Asimov'un 3 yaşındayken yaptığı bavul içindeki yolculuk, bilinçaltında nasıl yer etmiş ki, 21 yaşında Nightfall'u yazmış.

pelinpembesi dedi ki...

hiç okumadım ama merak ettim...

Adsız dedi ki...

imparatorluk kurulurken
erişilmez imparatorluk
imparatorluk
altın galaksi
gizli tanrılar
galaksi çöküyor
vakıf ve dünya
DOĞRU SENİ BUDUR LÜTFEN BUNU TAKİP EDEREK OYUNU. YENİ ÇEVRİSİ İŞE YARAMAZ. İNŞALLAH ORJİNAL ÇEVRİSİNİ SCAN EDİP DAĞITACAĞIM.

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails