12 Ağustos 2010 Perşembe

GEÇ KALMIŞ BİR TAZİYE...

Selmi Andak gözlerini yumalı neredeyse bir ay olacak ve onu burada bir şekilde anmak istedim. Daha güzel, daha komik ve daha yaratıcı bir yazı yazmak istedim ama bir türlü vaktim olmadı.

Selmi Andak oydu, buydu, şunları yaptı demek sitemiyorum ve demeyeceğim de. Bilenler biliyordur, ilk defa duyanlar da bir zahmet öğrensinler (ki öğrenmeliler; kabul bu aralar huysuzum). Sadece şunu söylemek istiyorum: Selmi Andak bence çok önemli bir besteci ve Türk Müziği bakımından da temiz kalmış bir nefesti.



Çocukluğuma damgasını vuran ve ayna karşısında bet sesim ve basma etekliklerimle şarkı söylerken çoğu zaman Selmi Andak'ın şarkıları dilimdeydi. Özellikle Asu Maralman'ın seslendirdiği "Olur Olur Bal Gibi Olur" şarkısı favorimdi; sanırım bu şarkıyı ne kadar çok söylersem şarkıcı veya "sanatçı" olma hayallerimin gerçekleşeceğini, "kimler oluyor ayol ben niye olmayayım" biçimindeki (biraz daha masumcaydı; ben yorumladım bugüne) iç seslerimi destekleyeceğini ve sonunda kendimi inandırırsam olacağımı düşünüyordum. O zamanlar bir şeyi 40 kere söylersen olur sözüne inanıyordum. Şimdilerde bu pozitif düşünce, evrene mesaj gönderme geyiklerine dönüştü...Neyse...


ASU MARALMAN - BAL GİBİ OLUR
Yükleyen emrindeyim. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaşayın!

Erol Evgin'in Geli Geliver, Ayten Alpman'dan Rüyalar, Neco'dan Henüz o Şarkıyı Yazmadım, Bir Gün Karşılaşırsak en sevdiğim şarkılardı. Hele Nil Burak'ın söylediği Olmaz Olmaz Deme Sevgilim de Olur Olur Bal Gibi Olur (bu şarkıyı her olayda söylüyordum) şarkısı ile arka arkaya söylediğim , gönlümü açamadığım o an mevcut olan sevgililerime ve platonik aşklarıma uzaktan uzağa mesaj göndermek amacı ile bağıra bağıra evde çığırdığım repertuarımdaki has parçalardı.



Tabii o çağlarımda Ben Her Bahar Aşık Olurdum ve (hatta 15 günde bir) alay konusu olurdum arkadaşlarıma...


Sezen Aksu - Ben Her bahar asik olurum
Yükleyen sayit. - Yüksek çözünürlüklü video keyfini yaşayın!


Peki Sizler? Her Bahar mı Aşık Olursunuz?

Nil Burak - Güneş Bir Kere | video.mynet.com



Yoksa Güneş Bir Kere mi Doğar aşk sözkonusu olunca?


Sevgiler
Billur

1 yorum:

Gulda dedi ki...

Oktay Ekşi Selmi Andak’ın vefatı sonrası Cumhuriyet Gazetesi’nde çok güzel bir yazı yazmıştı. Yazısında belirttiği gibi “ses belleğimizde olan birçok parçanın bestecisi” Selmi Andak.

Maalesef Cumhuriyet Gazetesine link veremediğim için (!) yazıyı buradan okuyabilirsiniz, google sağolsun: https://gunncelhaber.wordpress.com/2010/07/19/oktay-eksi-kose-yazisi-20-temmuz-2010/

Yok Billur, “Güneş Bir Kere Doğmaz…

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails