13 Nisan 2011 Çarşamba

YEŞİLÇAM'DAN KARELER II

Elimdeki bu iki resmin hangi filme ait olduğundan uzunca bir süre emin olamamıştım. Cüneyt Arkın ve Selda Alkor filmlerini araştırsam da tahmin yürüttüğüm filmlere bu sahneleri bir türlü oturtamamaktan kaynaklanmıştı bu durum. Zira "Cüneyt Arkın'ın bu kovboyvari hali nerede olabilir" diye düşünüyordum.



Ancak sonunda Sırrı Gültekin'in yönettiği İnatçı Gelin'i seyredince cevabımı aldım: Hırçın Karadeniz'in kıyılarında bir kasabada Akçiftliğin sahipleri ile Karaçiftliklilerin arasındaki husumetin anlattıldığı bir hikayesi var filmin ve tabii ki Metin ve Ayşegül arasındaki aşkın üstün gelmesi ile sona eriyor...



Bu sahne ise 1965 yapımı Ertem Eğilmez'in yönettiği Senede Bir Gün adlı esas oğlanı Kartal Tibet'in oynadığı [ki Kartal Tibet aynı filmde bir kere de Hülya Koçyiğit ile 1971 yılında oynacaktır] filmden...



Bu son kare ise yanılmıyorsam -çünkü seyretme şansım olmadı hiç- 1967 yapımı Bir Annenin GÖzyaşları adlı filmden. Esas oğlan Tanju Gürsu, yönetmen yine Sırrı Gültekin.



Bu karenin ise hangi filmden geldiğini bulamadım. Bir ihtimal Selda Alkor ve Fikret Hakan'ın Tanju Gürsu ile başrolleri paylaştıkları Cumartesi Senin Pazar Benim adlı filme ait olabilir. Araştırmalarım devam ediyor.



Bir başka siyah beyaz karede görüşmek üzere
Billur

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ne tatlı bir blog bu böyle

Albay K3SH dedi ki...

Fotoğraflar harikulade küçüğüm.
İnanın bu kadar zamandır neden farkedemedim ben de bilemiyorum.

Enfes bir paylaşım. Elbette ödüllendirilmeli:

Daha önce bu bilgiye ulaştınız mı bilmiyorum lakin Fikret Hakan ve Selda Alkor fotoğrafı 66 yapımı 'Erkek ve Dişi' filminden.

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails