29 Nisan 2011 Cuma

Fleetwood Mac

Dün Ayşe'nin "Book of Love" adlı yazısını okurken benim için de 80'ler onun saydığı şeylerin yanı sıra daha pek çok şeyi ifade ediyordu. Özellikle saydığı bir kaç müzik grubunu durup dinlenmeksizin dinlerdim ki bunlar arasında ZZ Top, Eurythmics, Chicago ve Toto da epeyce yer tutar idi.



Ama gönlüme en çok taht kuran gruplardan biri Fleetwood Mac olmuştu ki yazının içinde bir an tüm grubun bana selam ettiğini görür gibi oldum.



Fleetwood Mac'i 1987 yılında çıkarmış oldukları Tango In The Night albümü ile ağabeyim sayesinde keşfetmiş ve bu albümün ardından zar zor imkanlarla grubun geçmişine doğru bir yolculuğa çıkmıştım.



Grubun bu dönemleri beni daha fazla etkilemiş ve grubun ilk kurucularından Peter Green denilen gitar dehası ile tanışmıştım.Tango In The Night'da Tell Me Lies ve Everywhere benim sedviğim şarkılardır.



1970'li yılların başında Peter Green -dünyanın en iyi gitaristleri arasındadır- olmadık biçimde; şizofreni teşhisi ve ardından gelen grubun tüm parasını bağışlama isteğinin kabul görmemesi nedeni ile gruptan ayrılınca grup 1975-1987 yılları arasında ise Mick Fleetwood, John McVie, Christine McVie, Stevie Nicks ve Lindsey Buckingham olmak üzere 5 kişi ile devam etmiştir. Bu dönemde ilk zamanlarda olan blues rock esintileri yerini pop rock rüzgarlarına bıraksa da her daim dinlenebilir bir grup olmuşlardır.Şu anda Christine Mcvie grupta değildir.

Her ne kadar Santana ile zirve yapıp tanınsa da Fleetwood Mac'in en büyük hitlerinden biri olan ve bestesini Peter Green'in yaptığı Black Magic Woman'dır.



Peter Green'den sonra yaptıkları single ve albümler içinde benim en çok sevdiğim Rumours adlı albümüdür. Ben ayrıca Fleetwood Mac adlı albümlerini ve o albümden Say You Love Me adlı şarkıyı da çok başarılı bulurum.



Diğer sevdiğim albümleri de Future Games ve Behind The Mask'tır.



Benim için her daim kulaklarımın pasını silecek ve uzun yolda giderken beni bir başka yolculuğa gitmemi sağlar Fleetwood Mac.Ne zamandır dinelmiyordum, hatırlamama vesile olduğun için teşekkürler Ayşe!

Sevgiler
Billur

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails