25 Aralık 2009 Cuma

Yaprak Dökümü Devam Ediyor...

Arabadayım, radyoyu açtım. Ayten Gökçer'in "Hayatının 45 yılını geçirmiş olduğu eşi için keşke Allah bana onu biraz daha bağışlasaydı..." dediği sesini ve ağlamasını duydum...Ağladım.



Sonra da devlet sanatçısı ünvanını almış, Türkiye'nin ilk müzikalini sahneye koymuş ve dile kolay 23 yıl -hiçbirimizin bilemediği türlü sıkıntılarla boğuşarak-Devlet Tiyatroları genel müdürlüğü görevini üstlenmiş bu dev sanatçıyı sadece eski bir iki filmden ve diziden hatırladığımı ve hiç sahnede görmediğimi düşündüm.

Kendisinin oyunculuğunu sergilediğini en net hatırladığım rollerinden biri Atıf Yılmaz'ın yönettiği Mevlana filmidir ki orada Mevlana Celaleddin Rumi'yi oynamıştır. Bir diğeri de 1967 yapımı Memduh Ün'ün yönettiği, senaryosunu Orhan Kemal ve Halit Refiğ'in yaptığı başrollerde Ediz Hun, Fatma Girik, Semiramis Pekkan ve Güzin Özipek'in rol aldığı Yaprak Dökümü'ndeki Ali Rıza Bey'dir.



Bir de şair Nefi'yi oynadığı ve televizyonda dizi olarak gösterilmiş olan IV. Murat dizi vardır. Bu diziyi büyük beğeni ile izlediğimi hatırlıyorum, o zamanlar ne kadar etkilenmiştim.



Ayten Gökçer'in dediğine göre, Cüneyt Gökçer'in en istediği şeylerden biri oyuncu yetiştirmek imiş ve neyse ki hayatının son yıllarında da buna fırsat bulduğu ve bu fırsat verildiği için çok mutlu olduğunu düşünmek istiyor ve dalından kopup gittiği yerde huzur bulmasını diliyorum.

Sevgiler
Billur

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails