6 Aralık 2009 Pazar

AKROSTİŞ ŞİİR

Sabırsız Yürek Sunumundaki Ayrac Tasarım yarışmamızı daha önce yazmıştım. İşte o akşam, sevgili Billur akrostiş şiir ile süslediği ayracını bana hediye etmişti. Ben de haftasonu 10 yaşındaki yeğenime o akşam neler yaptığımızı, nasıl yaptığımızı, kimin ne tasarladığını anlattım ve Billur'un ayıracına yazdığı akrostiş şiiri gösterdim. Bana : 'Ben de yapabilir miyim?' diye sordu. 'Tabi' dedim. Dün akşam heyecanla beni aradı, 'Yazdım ben de' dedi. Göğsümü kabartan, kalbimi eriten, kitap kulübünün benim için ne ifade ettiğini anlamış hayattaki en iyi arkadaşım Elif'in yazdığı bu şiiri sizlerle de paylaşmak istedim. Eline sağlık Elif'ciğim, seni çok seviyorum.
A ynı mı düşünceler sizce?
Y oksa hepsininki farklı mı?
Ş amata yapıp durmuşlar
E n sonunda bir yere varmışlar
N e etsek ne yapsak
İ yisi mi bir kitap kulübü kursak,
N e yapmışlar ne etmişler bir kitap kulübü kurmuşlar.
K itap dediğimiz şey aslında nedir?
İ ngilizce, Türkçe her neyse
T emiz bir kalp yeterlidir sadece
A nlamak ve öğrenmek çok mu farksız kitaptan?
P ek güzelmiş dersin eğer okursan
K albinden geldiğince oku
U mutluysan kendinden hiç bırakma okumayı
L ale gibi kokar her bir kitap
Ü züntülü olsa bile hemen bırakma
B enim düşüncelerim bu kadar
Ü zülmeyin bir gün sizin de bir kitap kulübünüz olacak.

(Elif KARAŞIKLI - 05.Aralık.2009)

4 yorum:

billur dedi ki...

Sevgili Aycan;

Ehh birilerinin benden feyz alması hoş bir şey ...

Ben yazmaya çalışırken Ü harfi epey zorlamıştı.

Sevgiler
Billur

Aysun dedi ki...

aycan ,

senin en yakın arkadaşın neler yazmış böyle!

Elifçim,
yazdıklarını görünce gözlerime inanamadım.sanırım ben senin yaşında bu kadar güzel bir akrostiş şiir yazmayı beceremezdim

Sen bence artık kulubümüzün fahri bir üyesi sayılırsın .İlk fırsatta toplantımıza gelmelisin,bekliyoruz.

Ayşe dedi ki...

Sevgili Elif,

Ellerine sağlık çok güzel olmuş.

Bence bi sefer senin seçtiğin bir kitabı bize sunum yapmaya ne dersin?

Bize paçayı kaptırdınmı kurtulmak çok kolay değildir!..

Peyman dedi ki...

Elif'çim,

Akrosti şiirini defalarca okudum. Çünkü okuduklarıma ve bu okuduklarımın senin yaşında bir genç hanımefendinin kaleminden çıkmış olmasına inanamadım.
Teyzen de çok güzel yazı yazıyor ama bence sen onu geçeceksin.

Yazılarından yoksun bırakma bizi...

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails