11 Temmuz 2009 Cumartesi

Müzik 101


Bu aralar Indie Rock müzik ve/ya klipleri koyuyorum. Hiç merak ettiniz mi niye Indie Rock deniyor?

Kendi deneysel müziklerini yapıp, herhangi bir plak şirketinin himayesine girmeden kendi yöntemleriyle müziğini dağıtan rock müzik gruplarının tarzına verilen isimmiş. Indipendent Rock kısaca Indie Rock deniyor. Indie Rock Alternatif Rock'ın bir türü. Okumaya başlayınca insanın başı dönüyor çünkü Indie Rock’un bi de alt grupları varmış; lo-fi, post-rock, sadcore, C86, math rock, shoegazin, indie pop. Ben boşuna başlık olarak Müzik 101 demedim. Ara ara bu alt türleri yazıp örnek vereceğim.

1980 yıllarda UK başlayan ve 1900 da doruk noktasına çıkan bir akım. Bu akımı temsil eden müzisyenler kendi müzik kariyerlerini kendi çiziyor, kendi reklamlarını müzik turlarına çıkarak, ağızdan sözlü reklam yolu ile (word of mouth) (Canan Tan'ın kitabı bi an aklıma geldi!..), bağımsız veya üniversite radyolarında çalınması yolu ile yapıyorlar. Müziklerinin arka planı gitar ağırlıklıdır. Çok grup var ben size 1980 ler de Indie Rock'a yön veren The Smiths canlı performansını koyuyorum.




This Charming Man - The Smiths

(Ayşe)

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails