14 Temmuz 2009 Salı

Işığın Oğulları ile Karanlığın Oğullarının Savaşı (La Guerre des fils de lumière contre les fils des ténèbres)



İKSV bu yıl inanılmaz bir çalışma içinde. Hiç durmuyor ve sürekli çok önemli etkinlikleri İstanbul’a taşıyor. Sürekli aynı şeyi tekrar ediyorum ama gerçekten bilhassa bu yıl bu koşullar altında bile imkânsız denecek işler yapıyor. Santana, Juan Diego Florez, Leonard Cohen, SMV derken şimdi de muhteşem bir tiyatro etkinliği ile karşımızda. 7 Temmuz’da masamda İKSV gönderisi içinden çıkan ön satın alma hakkı iletisini gördüğümden beri heyecanla bekliyorum.




Hamlet’i izlemeye de Londra’ya da gidebiliriz, gidemez isek çok pişmanlık duymam ama bu ay daha bitmeden bu heyecan verici tiyatro oyununu Kültür Bakanlığı'nın bu gösteri için verdiği özel izinle Rumelihisarı’nın avlusunda sergilenecek iken kaçırmak başlı başına bir üzüntü yaratır. Hem bilet alırken vize dahi istenmiyor iken.



Ünlü İsrail’li film yönetmeni Amos Gitai, Yahudi - Roma Savaşı’nı temel alarak, her savaşın kayıplarını; geçmişe, günümüze ve hatta olmayan bir zamana taşıyarak şiddeti, üzüntüyü ve yaşananların aynılığını bir tiyatro sahnesinden yorumluyor. Güzeller güzeli ünlü Fransız oyuncu Jeanne Moreau’ya (benim için Marguerite Duras'ın yaşayan sesi) Akdeniz’li birçok sanatçı eşlik ediyor. Türkiye’de sergilenecek olan bölümde ise anlatıcı rolünde Cüneyt Türel olacakmış. Cüneyt Türel’i en son Karatavuk adlı oyunda izleyip hayran kalmıştım, Rumeli Hisarı’nın büyülü atmosferinde –kaldı ki daha önce Hisar’da hiçbir gösteri izlememiştim- bu oyunla herhalde mest edecektir.

Eğer oyundan keyif alamasak dahi, başka ülkelerden sanatçıların, neyi nasıl yorumladıklarını görebilmek için bile çok güzel bir fırsat olacağını düşünüyorum. Benim ve Yonca’nın 31.07.2009 akşamına biletimiz var, sizler de gelin.



Gülda

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails