15 Mayıs 2010 Cumartesi

Aysun'dan Emma'ya Mektup




Sevgili Emma ,

Köyde dedikodular ayyuka çıktığından beri benim adam seninle görüşmeme izin vermiyor. Yazışmayı akıl ettiğimiz iyi oldu. Ona da engel olamazlar ya. Nefret ediyorum bu dedikocu sığ düşünceli kasabadan. Senin gelmenle hayatıma bir parça da olsa renk geldi.

Bugünkü halin pek bir dokundu bana. Öyle dalgın dalgın geçtin kapının önünden. Bütün gece uygun vakit aradım. Adam uyumak bilmedi, oğlan da mızmız. Neyse ki horultuları gelmeye başladı. Hemen kandili kapıp ambara kaçtım.

Sen bakma millete, arkandan konuşmayı biliyorlar ama içten içe seni kıskanıyorlar. Güzel elbiselerin, hayallerin, aşkın peşinde kosman... Unutmuştuk biz bunları. Evlenme yaşımız gelince soran eden olmadı, verdiler adamın tekine, kaderimiz bu der yaşardık sorgulamazdık, kadın olduğumuzu bilmezdik.

Ama senin adama da acımıyor değilim bak açık söyleyeyim,istediğin gibi değil belki ama üzerine titriyor; kaç kere anasının ağzının payını verdi gönderdi. Baksana bizlerin haline, ağzımızı bile açtırmıyorlar. Köle gelmişiz sanki dünyaya. Sen isyan ettin,baş kaldırdın .

Aman gözünü seveyim dikkatli ol, şu tefeciye de hiç güven olmaz bu arada. Her gün eli kolu dolu sizin eve girip çıkarken görüyorum. Bak demedi deme elini verip kolunu kaptırmayasın.

Amaaan oğlan başladı mızmızlanmaya. Göresim yok da ,ama ne yapıcan , babasının kopyası mübarek. Evde bir davar azdı bir tane daha yetiştiriyorum. Artık bitiriyorum. Ben bitmişim zaten sen çık git kurtar kendini.

Ah ahhhhhh, Haberleşiriz,

Bahtsız arkadaşın Laura

2 yorum:

Ayşe dedi ki...

Sevgili Aysun,

En çok senin mektubuna güldüm. Sana daha sık mektup yazdırmamız gerekmiş böylelikle bunuda öğrenmiş olduk!..

Ödev verme hastası Ayşe

Gulda dedi ki...

Aysun’cuğum,

Bence en iyi mektup bu idi. Hem çok güzel/doğru/komik, hem de cesur bir yorum getirmişsin. Senin sesinden Laura’yı düşündükçe hâlâ gülümsüyorum. Aysun, lütfen çok rica ediyorum arada bana da mektup yaz. Hem bu kadar teşvik edici/samimi hem de bu kadar öğüt veren başka mektuplarını dört gözle bekleyeceğim.

Ruhun güzel, sen güzelsin… Mektubundan da başka türlüsünü beklemek mümkün değildi zaten… Bahtın hep açık olsun arkadaşım.

En içten sevgilerimle,

Gülda

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails