20 Mayıs 2010 Perşembe

Aycan'dan Emma'ya Mektup




Yonville-L'Abbeye

Sevgili Emma,

Etrafta söylenenler öyle kötü ki... Sen bunları ya duyuyorsun ya da duymamazlıktan geliyorsun ama ben senin adına bunu yapamıyorum o yüzden bölük pörçük anlattıklarından, ahaliden duyduklarımdan ve seni önce Mösyö Leon sonra Mösyö Rudolphe ile gördüğümden sana yazmaya karar verdim.

Görüyorum ve anlıyorum ki kalbin Mösyö Bovary'e ait değil, hatta belki hiç olmadı. Halbuki o kötü bir adam değil ama istediğin, romanlarda duyduğun o yakışıklı, güçlü, aşk adamı değil. Oysa sen iflah olmaz bir romantik (!) aşk kadınısın! Ama benim sorum şu: Aşk uğruna nelerden vazgeçmeli, neleri feda etmeli, neleri yıkıp geçmeli insan? Aşk bencilliğinin bir sınırı yok mu? Olmamalı mı? İyi kalpli bir eşe ve güzel bir çocuğa rağmen... Cesur olabilmek için yalnız kalmak, dürüst olabilmek için bencil olmak şart mı? Bazen böyle düşünüp senin için üzülüyorum, "belki çok farklı bir zamanda yaşasaydı cesur ve dürüst olmayı layıkıyla becerebilir miydi güzel Emma" diye soruyorum kendime ama evet diyemiyorum çünkü sen aşık olduğunda bile mutsuz, tatminsiz ve melankoliksin.

Hayallerinden uyan artık Emma'cığım yoksa asla mutlu olamayacaksın çünkü Charles olmazsa bir başka aşk, o olmazsa bir başka aşk böyle savrulup gideceksin, dur durak bilmeden aşkı arayacaksın. Tamam ben de aşkı bekliyorum, aşkı arıyorum ama aşk uğruna neleri yıkıp neleri feda edeceğimiz konusunda seninle buluşamıyoruz. Bak ben gözümün önünde yaşlılığa doğru hızla ilerleyen anne ve babamla birlikte yaşayan kendi halinde biriyim. Senin gibi hayalerim, isteklerim yok mu... hangimizin yok ki...! Ama bencilliğin bile bir sınırı olmalı, değerleri olmalı insanın, değer verme biçimi olmalı. Sadece kendini seven ve düşünen insan daima yalnız ve mutsuz insandır bana göre.

Hatırlıyor musun bana bazen neden surat astığımı soruyordun ki çok umrunda olduğundan değil can sıkıntısından havadan sudan konuşma gereğinden soruyordun yoksa gerçekten umursadığından asla değil. İşte cevabı: O masum çocuk Berthe'ye yaptıklarından, ona karşı sorumsuzluğun, ilgisizliğin beni çileden çıkarıyor, hayatın hıncını ondan çıkardığın ve sonra da Mösyö Bovary'e yalan söylediğine şahit olduğum günden beri aklımdan çıkmıyor zavallı Berthe... Halbuki ben bu kadar anne olmayı isterken, dilerken ona sahip olman beni çileden çıkarıyor.

Ve sana son sözüm Madame Emma Bovary;

Dünya nüfusuna göre her kadına 2 erkek düşüyormuş.


BENİM HAKKIMI YİYORSAN HARAM ZIKKIM OLSUN.
ARSENİKLE BOĞULASIN!...




Matmazel Aycan de Karlıbelle

1 yorum:

Gulda dedi ki...

Aycan’cığım,

Zavallı Emma’nın karşısına çıkanları sayıyorum: Bir ruhsuz, bir sahtekâr ve bir beceriksiz. Gören Kings of Leon grubundaki kardeşlerden bahsediyoruz sanacak:)

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails