11 Temmuz 2013 Perşembe

09 Temmuz 2013 - David Sanborn Bob James feat. Steve Gadd and James Genus Konseri


07 Temmuz 1997 tarihinde –nasıl olduğunu hala hatırlamıyorum- Açık Hava’daki Marcus Miller, Eric Clapton, David Sanborn, Joe Sample ve Steve Gadd’in verdiği konsere bilet bulamadığım için gidememiştim. Ancak –her ne kadar hoşlanmadığım bir şey olsa da- kapıda bilet bulurum ümidiyle dolanmış, durmuş, bulamayacağıma inandıktan ve kanaat getirdikten sonra kaçak girmenin yollarını aramıştım. Açık mavi tayyörüm ve elimde evrak çantamla demirlerden atlamaya karar vermiş, görevli çocuğu ikna etmiş, çocuktan beni kaçak sokma sözü almış ancak –sanırım- görev değişikliği nedeni ile çocukla karşılaşamayınca hüsrana uğramıştım. E. beni zorla yemeğe sürüklemiş ve saatlerce “Bu konsere gelenler Joe Sample’ı biliyorlar mı, kaç albümünü dinlemişler, David Sanborn’un bir albüm adını söyle desen söyleyemezler, zaten bu doluluk sırf Eric Clapton yüzünden, bu konsere gitmek benim hakkım “diye akıllara ziyan şekilde konuşup durmuştum. Anlayacağınız üzere aradan tam 16 yıl geçmiş olmasına rağmen ve aradaki dönemde David Sanborn’un  ve Marcus Miller’ın tüm konserlerine gitmiş olsam da yaram hala taze…

16 yıllık açık yaram nedeniyle David Sanborn’un geleceğini öğrendiğimde hemen bilet aldık ve 09 Temmuz akşamı Haliç’in yolunu tuttuk.Konser Açık Hava’dan Haliç Kongre Merkezi’ne aktarılmış olduğundan biletler numarasızdı ve kapının konser saatinden yarım saat önce açılacağı yazıyordu. Allah’tan erken bir saatte vardığımızdan söylenen saatten 15 dakika önce açılan kapılardan hızlıca süzüldüm, biletimin üzerinde yazan kategorideki boş olan koltuklardan birine hemen kuruldum. Tabii erken gelenlerden yer tutup sonra dışarıya gidenler, döndüklerinde yerlerine oturulduğunu görünce kızanlar, biletlerinde yazan kategorideki yerlerine oturamayanlar  olsa da genel olarak seyirci ile ilgili çok az sıkıntım (performans esnasında sürekli flaşlı resim çeken bir iki kişi dışında) vardı bu sefer.


Saat 09.30’u az geçe David Sanborn, Steve Gadd, Bob James ve James Genus sahnede yer aldılar. Bob James kırmızı ceketi ve kırmızı çerçeveli gözlükleri ile göz alırken, Sanborn ise tamamen siyah rengi tercih etmişti. Konsere yeni albümleri “Quartette Humaine” adlı yeni albümlerinden iki parça ile başlayan  dörtlü, daha sonra Sanborn ile James’in bundan 26 yıl önce kaydettikleri ve büyük başarı sağlayan albümleri Double Vision adlı albümden bir Marcus Miller bestesi olan More Than Friends ile devam etti.
  
İlk üç parçadan sonra mikrofona uzanan James, yeni albümlerini ünlü piyanist Dave Brubeck’e bir armağan olarak sunduklarını, onun müziğinden esinlendiklerini özellikle stüdyoya girmeden hemen önce Brubeck’in ölüm haberini alınca bu hislerinin daha da yoğunlaştığını ifade etti. Bu esinlenme ile bestelenen You Better Not to College çalınan bir diğer parça oldu. Arada yine Double Vision’a dönen ve yine bir Marcus Miller bestesi olan Maputo’yu , ardından Sanborn’un eşi için yazdığı Sofia ile devam ettiler. Bob James’in piyanoya olan hâkimiyeti, her notayı hissettirişi ve temiz çalışı, Sanborn’un 63 yaşında saksafonundan çıkardığı sesler beni mest etti.
 
 
Bu iki albüm arasında Sanborn –yanılmıyorsam- Time Again adlı albümünden Comin’ Home Baby adlı parçasını çaldı. Ardından yine söz alan James, Türk Müziği Brubeck’in Blue Rondo A La Turk adlı parçasına atıfta bulunarak Türk Müziği dinlemiş olabileceğini ve bu besteyi yaptığını, kendisinin ise ritm ve notaları saymak ta zorlandığını, bizlerin matematiğinin daha iyi olduğunu , kendisinin sadece dörde kadar saydığını söyleyerek bizleri güldürdü ve ardından  James'in Follow Me adlı bestesini çaldılar.


Konser sonunda kuvvetli alkışlar sonucunda bir kere bis yaptılar. Bisteki Steve Gadd’in olağanüstü davul solosu ise konser boyunca çok fazla solo yapmayan Gadd’i de özel olarak dinlememize vesile oldu. İkinci bis talebimize sadece sahneye çıkıp selam vermekle yetinen dörtlü yüzlerinde konser boyunca eksik etmedikleri gülümseme ile veda ettiler.
 
Bu konser sonrası yaramın biraz kabuk tutmaya başladığını söyleyebilirim. Eve döndüğümde hala sakladığım ve birkaç sene önceye kadar teypte dinlemeye devam ettiğim David Sanborn ile ilk tanışmam olan Close Up albümünün kasetimi buldum ve anılar kutumun içine attım.
Sevgiler

Billur

Hiç yorum yok:

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails