28 Ocak 2010 Perşembe

Sherlock Holmes'e Gittik Sonunda....

Ben isterim, dilerim ki içimizden hiç kimse önceden, eline fırsat geçse dahi, bu filmi izlemese, vizyona girdiğinde,trafikle, soğukla, müdürle, müşteriyle her ne ve kimse ile boğuşmuş ise o gün unutsa, dışarda yağan lapa lapa kara rağmen buluşsak, en güzel yerden 13 adet bilet alsak keyifle salona girsek ve heyecan dolu kitaplarındaki gibi herbirimiz bir Sherlock Holmes karakteri olsak o güzelim mevsim Aralık'ta? Hoş olmaz mı ne dersiniz? 08 Eylül 2009 Aycan

Biz bu teklife can-ı gönülden katıldık. Trafikle, soğukla, müvekkil/müşteri/müdür ile boğuştuk, kar fırtınası gelecek uyarılarına rağmen 22. Ocak.2010'da Sherlock Holmes'a gittik Kanyon'da ki orada dışarıdan en az 5 derece soğuk oluyor biliyorsunuz.



Ben hayatımda hiçbir filme bu kadar sersem gittiğimi hatırlamıyorum zira Robert Downey Jr'dan başka hiçbir şeyi gözüm görmemiş, kulağım duymamış.Film başladığında paltomun cebindeki kocaman yeşil elmanın hiçbir yere sığmamasından mütevellit rahatsızdım (rejimdeyim, mısır yememem gerekiyordu ve House Cafe'deki çanaktan cebime attım, onu yiyeyim diye] ve filmin başlangıç sahnesinin kara büyü ile başlaması ve saniyeler içerisinde bir aksiyon filmine dönüşmesi karşısında hafif bir şaşkınlığa düştüm.

Bunun nedeni sanırım bu filmin yıllar önce seyrettiğim TRT'de yayınlanan ve başrollerini Jeremy Brett, David Burke tarafından canlandırılan dizi film ile benzer nitelikte olacağını düşünmemdi.Bahsettiğim dizi filmde Brett, Holmes karakterine çok iyi oturuyor, onun kibirli,mesafeli, bir İngiliz Beyefendisinin tüm özelliklerini haiz, toplumdan kendini dışlamış ve hiç bir sosyal ilişki kurmayan ve takıntılı kişiliğini çok iyi yansıtıyordu.



Robert Downey Jr'ın da benzer nitelikleri koruduğu bu filmde aynı zamanda kendisinin bir dövüş ustası olarak yansıtılması ve zaaflarının daha net gösterilmesi ve mizahın biraz daha belirgin olması bu filmi benim seyrettiğim versiyonundan farklı kılan unsurlardı.

Filmdeki dövüş içeren sahneleri seyrederken sahnelerin yavaş çekimde olması, karakterin detaylı yorumları bana bir anda kendimi "Ne kadar da Guy Rithcie kokuyor, ne kadar da Snatch filmine benziyor" diye düşünürken buldum. Adeta Snatch ile Fight Club arasında bir filme geldiğime kanaat getirdim bir süre.



Filmin sonunda "AAAA Yönetmen Guy Ritchie miymiş?!" dediğimde Gülda'nın cebimdeki elmayı kafama atmak isteğini yansıtan bakışı ile karşılaştım. Ne yapayım? Biraz hayata karşı ilgisiz ve onu bırakmış dönemimdeyim.



Filmde kısaca Sherlock Holmes karanlık güçlere sahip olan ve idam edildiği halde tekrar dirilerek etrafa dehşet saçan ve öldüğünü teyit eden Watson'ı da şüphe altında bırakan Lord Blackwood'a, onun büyülerine ve icatlarına karşı bir savaş veriyor ve hem bilgisini, hem zekasını hem de gözlem yeteneği ile yumruklarını konuşturuyor ki bunu yaparken de Dr Watson desteğni esirgemiyor.



Sherlock Holmes'i her zaman alt eden ve başını döndüren bağımsız, enerjik, gözünü kırpmadan herşeyi yapabilecek bir kadın (Irene Adler) rolündeki Rachel Adams da filme yakışmıştı. Dr Watson'ın evlenmek üzere olduğu Mary rolündeki Keilly Reilly'yi de film boyunca nasıl bu kadar hülyalı baktığını düşünerek seyrettim.



Dr Watson ile Sherlock Holmes'ün aralarındaki arkadaşlığın ve bağın da sosyal yaşamla tek bağı Dr Watson olan Holmes'ün, Watson'ın nişanlısı Mary'e karşı gösterdiği tepkilerle verilmesini iyi bulduğumu söylemeliyim.

Farklı bir bakış içeren ve eğlenceli bir film seyretmek isterseniz ve benim gibi Robert Downey Jr hayranıysanız ve Ayşe'nin film çıkışında dediği gibi "küllerinden doğmak" ne demekmiş görmeyi arzularsanız hemen gidin derim.

Sevgiler
Şu aralar Irene Adler olmak isteyen
Billur

3 yorum:

Gulda dedi ki...

Evet Billur, filmin yönetmeni bilmemene çok şaşırdım, aylardır konuşuyoruz. Sen beni dinlemiyorsun sanırım:)

Bu arada yine Kanyon Mars Sinemasında sürekli yaşanan olumsuzluklar da devam etmeye devam ediyor. Onca reklam yetmezmiş gibi, 2.yarının başında uzunca bir süre sesin olmaması çok kötü oldu. Bildiğim kadarı ile bilet fiyatları en pahalı olan sinema salonlarından biri bu. Biz ise, kötü hizmete çok para vermeye hala devam ediyoruz.

Robert Downey J. Altın Küre ödül töreninde en iyi erkek oyuncu ödülünü (komedi dalında) aldığı esnada yaptığı konuşmayı çok beğendim ve çok güldüm. Eğer bulursanız izlemenizi tavsiye ederim.

“Gayet esprili bir şekilde niye ben teşekkür edeyim, eğer ben olmasa idim film iş yapamazdı. Avatar bu filmi darmadağın ederdi” benzeri bir yorum yaptı ve aslında haksız sayılmazdı.

Guy Rithcie ve Robert Downey J. benzersiz bir ikili olmuş. Gerçi ben film boyunca Jason Statham’ın da filmde bir rolü olmasının ne kadar iyi olacağını düşündüm. Onca kötü adam vardı, biri de o olabilirdi.

Şu an Londra Köprüsü'nde aylak aylak gezmek isteyen

Gülda

Ayşe dedi ki...

Dip Not: Mary rolünde oynuyan Keilly Reilly. 2005 çekimi Pride & Prejudice filminde Charles Bingley'in kızkardeşi Caroline Bingley rolündeydi. Sen burda bakışlarına takılmışsın ben orda bir insan dudaklarını nasıl öyle tutabilirine. Evet ciddiyim ve gördüğin gibi halen unutmuş değilim....

Bir bütün olarak filmi beyenemedim ama parça parça beyendiğim sahneler vardı. Bennicio çok severim PARDON! Robert çok severim ama film bir bütün olarak beni içine almadı. Bide ingiliz espirileri bana göre değil. Yani '' Not my cup of Tea!.. ''

aycan dedi ki...

Sevgili Billur,

Sherlock Holmes’a iyi ki gittik, ben filmi çok beğendim [… ki rivayete göre, ben bu filmi içerdiği unsurlardan (!) dolayı gitmeden de çok beğenirmişim, öyle söylüyorlar!..] Robert Downey Jr’ın dövüş için aksiyon almadan önce, sahneyi kafasında ‘ yavaş çekim ’ düşünmesi hoşuma gidenlerden … Bir de, köpek üzerinde yapılan deneylerle ilgili esprileri, köpeğin cinsini, hayatından bezmiş halini çok sevdim. Robert Downey Jr’ın ve Jude Law’ın oyunculuklarını ve filmin aksiyon filmine dönüşmesini de ayrıca beğendim. Sonunda, Sherlock Holmes 2’nin de geleceğinin mesajını almaktan da ve a akşam için olmasını dilediğim ‘KAR’ın olmasından da mutlu oldum.

Umarım aynı kadro (+ o akşam gelemeyenler) Sherlock Holmes 2’de de bir arada oluruz.

Aycan

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails