18 Nisan 2012 Çarşamba

MISTY

İçimde saklanmış melodiler var .Bulunduğum iklimlere göre değişkenlik gösteriyorlar. İklimimin rüzgârı getiriyor dudaklarıma notaları ve ben kendiliğinden mırıldanmaya başlıyorum. Günlerden beri dudaklarımda Misty çalınıyor derinden derine….

1954 yılında Erroll Garner tarafından bestelenen Misty’nin ilk hali enstrümantalmiş. Bir yıl sonra Johnny Burke bugünkü haliyle bildiğimiz sözleri yazmış ancak şarkının keşfi Johnny Mathis tarafından 1959 yılında milyon satan kaydına kadar bir köşede bırakılmış. Garner’ın bu şarkıyı nasıl bestelediğine dair çeşitli hikâyeler var. Bunlardan birisi uçakta kalkışı beklediği bir sırada pencereden bir gökkuşağını keşfetmesi diğer ise uçakta eşini düşünürken esinin geldiği imiş.




Misty pek çok kişi tarafından yorumlandı bugüne kadar ama ben ilk defa Ella Fitzgerald’dan dinlemiştim. Summertime’da olduğu gibi yere oturmuş ve yaklaşık yirmi kereden fazla dinlediğimi hatırlıyorum. Hala da asla bir kere dinleyip bıraktığım bir şarkı olmamıştır. Zaten bu nedenle de Gülda ile yaptığımız en sevdiğimiz şeyler listemde yer almaktadır.

Misty bazı filmlerde de yer almış hatta 1971 yılında çekilen Clint Eastwood’un oynadığı Play Misty for Me Geceleri bir radyoda disjokeylik yapan Eastwood’a bir dinleyicisinin her gece arayıp derinden gelen bir sesle “Play Misty for Me” diye kancayı takmasının ve bir nevi Öldüren Cazibe’ye dönüşmesinin anlatıldığı filmde neredeyse yardımcı rolde.




Bunun haricinde Defending Your Life (1991, Erroll Garner) Texas Tenor: The Illinois Jacquet Story (1991) Manhattan Murder Mystery (1993, Erroll Garner) Naked Gun 33-1/3 (1994, Johnny Mathis) Ocean’s Eleven (2001, Liberace) filmlerden bazıları.

Tabii bir de bu şarkıyı benim derin hayranlık beslediğim Sarah Vaughan’dan dinlememek olmaz.




Bir de bestecisinden dinleyelim.




Ne diyeyim söze hacet yok.Tek isteğim bir gün kendimin de bu parçayı piyanoda buna yakın çalması.


Look at me, I'm as helpless as a kitten up a tree;
And I feel like I'm clingin' to a cloud,
I can' t understand
I get misty, just holding your hand.
Walk my way,
And a thousand violins begin to play,
Or it may be the sound of your hello,
That music I hear,
I get misty, whenever you're near.

You can say that you're leading me on
And it's just what I want you to do,
Don't you notice how hopelessly I'm lost?
That's why I'm following you.
On my own,
When I wander through this wonderland alone,
Never knowing my right foot from my left
My hat from my glove
I'm too misty, and too much in love.
Too misty,
And too much...
In love.....look at me....

Sevgiler
Billur

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Billur,

Son zamanlarda kendimi o kadar "oldies" e kaptırdım ki, dün gece yazını görünce çok mutlu oldum.

Artık buna kanaat getirdim ki ben o dönemlerde yaşamalıymışım.

Adsız dedi ki...

Ne güzel

İlginizi Çekebilir

Related Posts with Thumbnails